Facebook schimbă regulile jocului, dar în bine: paginile web rapide vor avea de câștigat

de: Alexandru Puiu
03 08. 2017

Nimic nu se actualizează mai des pe internet decât News Feed-ul de pe Facebook, iar compania lui Mark Zuckerberg tocmai a anunțat schimbări importante.

News Feed-ul de pe Facebook are în spate un set de algoritmi complecși pentru a-ți afișa conținut interesant pentru tine, pornind de la interacțiunile tale anterioare online. Pe lângă acest detaliu, mai există un set stufos de instrumente și mecanisme a căror utilitate nu va fi niciodată foarte evidentă. În această categorie intră optimizările făcute de inginerii companiei pentru ca News Feed-ul să se încarce lin și să includă linkuri care, la rândul lor, se încarcă foarte repede.

În definitiv, s-ar putea să-ți faci o părere proastă despre Facebook dacă experiența de navigare in-app este decentă, dar apeși pe un link postat de un prieten și stai cinci minute să vezi ce ascunde în spate. Din acest motiv, pe lângă schimbările introduse de oficialii Facebook în ultimele luni pentru a-ți afișa în News Feed știri mai importante pentru tine, se va încerca evitarea paginilor web care se încarcă greu.

Din momentul în care ai făcut un tap pe un link în aplicația de mobil, Facebook începe să-și facă o idee despre timpul de încărcare al acelui site. În următoarele luni, acea informație va fi folosită ca un criteriu de filtrare pentru articolele care îți vor apărea mai sus sau mai jos în fluxul de informați de pe rețeaua socială. În final, scopul este să petreci mai mult timp online citind conținut care te interesează, decât uitându-te la o pagină albă de încărcare.

În mod evident, este imposibil ca un Facebook să știe cât durează să se încarce fiecare colț al internetului. În schimb, folosind informațiile acumulate de la utilizatori și luând în calcul viteza conexiuni la internet utilizate, se vor realiza estimări în timp real. Acelea vor fi fundamentale pentru ca un website să fie sau nu penalizat.

Această schimbare va fi implementată gradual pe parcursul următoarelor săptămâni și luni, dar oficialii companiei sunt optimiști că nu ar trebui să se reflecte în schimbări majore de clasament în News Feed.